Daca esti un client nemultumit de produsul achizitionat de pe Internet afla ce drepturi ai:
Atunci cand cumperi un produs de la un magazin online este bine sa verifici si ce prevede acordul de returnare a produselor afisat pe site.
Conform legislatiei romanesti in vigoare, companiile care administreaza magazine online sunt obligate sa afiseze pe site “Politica de returnare a produselor”.
Legea care face posibil acest lucru, si care reglementeaza conditiile in care se aplica, este Ordonanta de Urgenta 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
In cat timp trebuie returnat produsul?
Conform Ordonantei de Urgenta 34/2014, articolului 9, in calitate de client nemultumit, ai dreptul returnezi produsul in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care ai intrat in posesia acestuia.
Ce produse nu pot fi returnate?
Nu ai dreptul de a returna produsele in urmatoarele cazuri, conform Ordonantei de Urgenta 34/2014, articolului 16, literele c si e.
c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
Cand primesti banii inapoi?
Legea prevede, deasemenea, ca ai dreptul sa primesti inapoi, in termen de 14 zile calendaristice, suma integrala pe care ai platit-o pentru achizitionarea produsului, mai putin valoarea transportului.
In cazul in care ti-a fost livrat un alt produs decat cel pe care l-ai solicitat (desi specificatiile produsului sunt clar prevazute in cadrul comenzii pe care ai plasat-o pe site-ul magazinului online), ai dreptul sa returnezi produsul fara cheltuieli suplimentare (compania fiind obligata sa suporte cheltuielile de transport).
Ce responsabilitati aveti, in calitate de cumparator?
Sunteti obligat sa pastrati cutia si ambalajul original al produsului, toate accesoriile care l-au insotit, precum si fisa tehnica sau alt tip de documentatie, daca au fost livrate impreuna cu produsul. Produsul trebuie trimis inapoi comerciantului insotit de toate acestea.
Deasemenea, produsul pe care-l returnati trebuie sa fie inapoiat comerciantului, in starea initiala in care a fost primit, fara a fi suferit deteriorari datorate unei folosiri necorespunzatoare, in caz contrar, comerciantul are dreptul sa refuze returul produselor sau sa diminueze valoarea rambursarii contravalorii cu suma necesara aducerii la starea initiala.
Cum returnezi un produs?
Produsul trebuie ambalat si trimis impreuna cu actele care l-au insotit, dupa ce, in prealabil ati instiintat opratorii site-ului www.adp-print.ro telefonic la nr de tel.:0725 421 441 cu privire la intentia de a returna produsul. Returnarea produselor personalizate nu se poate face, conform legii. Prin produs personalizat se intelege, fara a se limita la aceasta, orice produs pe care au fost inscriptionate mesaje si/sau fotografii furnizate de catre clienti, indiferent de canulul pe care au fost transmise aceste mesaje sau fotografii.
ATELIER PRINT DESIGN S.R.L.
CUI 49319895
nr. Reg. Com. J3/2736/20.12.2023
Tel. 0725 421 441
